ריחוק פיזי, קרבה חברתית- מאגר פעילויות לזום

פעילויות ומתודות לקבוצה- בימי קורונה

התקופה הנוכחית דורשת מקבוצות וקהילות לשמור על ריחוק פיזי. איך מייצרים קרבה ושומרים על החוסן הקהילתי בתקופה שהם כה נדרשים?

דיברנו עם קבוצות מעגל הקבוצות, ועם הקבוצות שבדרך (במסלולים החינוכיים) ואספנו את הרעיונות שיעזרו לכם להמשיך ולתפקד כקבוצה חברתית ואינטימית, בתקופה בה קרבה כ"כ נחוצה, ומבלי להפר את כללי הבידוד והסגר:

סטינג:

  1. לקבוע שעה מראש
  2. לשלוח את הקישור לפגישת הזום 10 דק' מראש לפחות.
  3.  להתחבר לזום במקום מאפשר בלי הפרעות (אנשים נוספים בחדר, רעש)
  4. להבהיר את כללי המפגש מראש: אפשר להציג מצגת במסך המשותף בה כתוב מה עושים (סבב/ ברכה/ שירה בציבור/ הסבר וכו')
  5. בידי המנחה שזימן את השיחה בזום יש את הכוח להשתיק את כלל המשתמשים, מראש, כך שכל משתתף שעולה יהיה אוטומטית על השתק/ מצלמה כבויה. אל תהססו להשתמש בכוח הזה, הוא חיוני לסדר הטוב. חשוב להסביר מדוע השתמשתם בו כדי לא להעליב. 

משחקי פתיחה בזום

  1. חפרפרת- אמן מזויף. 
  2. נפש תאומה רווק אחד מחפש את הנפש התאומה שלו בקבוצה. כולם נשאלים שאלות בינאריות כגון שלי יחימוביץ או ביונסה. הרווק עונה, וכל מי שנטיית ליבו אחרת מכבה את המסך שלו. לבסוף, הרווק מביט בפניו של נפשו התאומה בלבד, כי כל הנפשות האחרות כיבו את המסך. 
  3. פופולריות זולה (מלך הבנאליות) נותנים לכולם קטגוריה (למשל- מכוניות, זמרים, מחלות, איברים בגוף). לכל אחד יש כמה שניות לנסות לחשוב לבד על הפריט הכי בנאלי בתוך הקטגוריה. (למשל מכוניות – טויוטה. זמרים – שלמה ארצי). כל אחד כותב את התשובה שלו על דף, או בצייר, בלי להגיד. אומרים שלוש, ארבע ו- וכולם חושפים למצלמה את מה שכתבו, או עושים שיתוף מסך. כל אחד מקבל ניקוד לפי כמות האנשים שכתבו כמוהו. ממשיכים הלאה להגדרה הבאה.
  4. צוללציות מישהו חושב על צירוף מילים כמו "שלום  עכשיו". נותן לשחקן/ קבוצה אחת את המילה הראשונה (שלום) ולשחקן שני את המילה "עכשיו". כל קבוצה צריכה לנחש את המילה השניה בתורו. אלא ניחוש מרמז על המילה שיש באמתחתו. לכן על השחקן/ קבוצה לבחור ניחושים שיגלו טפח אך יכסו טפחיים. מנצח מי שמנחש ראשון את המילה של השחקן/ קבוצה השני/ה. 
  5. איש תלוי, באמצעות הלוח המשותף, בזום.
  6. תופסים קו.
  7. פנטומימה (ניחושים לפי הגדרות)
  8. זמרים שקטים ניחוש שירים לפי שפתיים מישהו שומע שיר, כשהמיקרופון שלו מושתק, ומנסה להציג את השיר. השאר מנסים לנחש
  9. משחק הערכים בויקיפדיה כל אחד נכנס ל"ערך אקראי" בויקיפדיה, הראשון שמגיע ממנו לערך של השואה, מנצח. או לחלופין משתמשים באפליקציה הייעודית https://www.naraview.com/#/home
  10. זמזומים מישהו אחד מזמזם שיר שהוא חושב עליו. כל השאר מצטרפים לשיר כשהם מזהים, מי שנשאר אחרון שלא מזהה הוא המפסיד.
  11. אמת, שקר פנטזיה– כל אחד מספר שלושה סיפורים על עצמו, ושאר המשתתפים צריכים לנחש מה מהם הוא אמת, מהו השקר, ומהי הפנטזיה שלו.  
  12. מתודת הישרדות – שאלות – מרימים שלטים
  13. מחבואים בבית- מישהו מחביא משהו בבית, וכל השאר מכוונים אותו בבית עד שמוצאים.
  14. ניחושי דפדפן אילו אתרים אפליקציות פתוחות לי בדפדפן/מחשב.
  15. ניחוש ושיוך קבוצות ווצאפ. כולם שולחים בפרטי למנהל המשחק שם מסתורי של קבוצת ווצאפ שלהם. מנהל המשחק משחרר כל פעם שם אחד לכלל הקבוצה וכולם צריכים לנחש של מי הקבוצה ומה טיבה. 
  16. מטווח מפורסמים. כולם שולחים למנהל המשחק שם של דמות מפורסמת אחת. מנהל המשחק משתף את כלל שמות המפורסמים על המסך המשותף. כל אחד בתורו מנחש מי העלה את שמו של איזה מפורסם. מנצח מי שחיבר נכון בין המשתתפים לבין המפורסמים שהם ניחשו. 
  17. נחש מי מישהו אחד בוחר דמות, השאר שואלים עליה שאלות של כן ולא בסבב. מנצח מי שניחש נכון. אפשר לנחש גם עם דמויות משירים כמו "הילדה הכי יפה בגן".  
  18. מצא את ההבדלים– צילום הבית
  19. מסרים מחפצים לכתוב ברכות בעזרת חפצים בבית ולצלם אותם
  20. דברים ש… אחד המשתתפים כותב על דף ומראה לכולם חוץ משני משתתפים שעוצמים עיניים את ההגדרה: דברים ש… אפשר למצוא בשירים של הביטלס, שתמיד אומרים בדייט ראשון, שעושים לפני השינה וכו'. אחרי שכולם ראו את הקטגוריה בסבב אומרים דברים שעונים על הקטגוריה. מתחילים ברמזים הכי דקים ואם המתמודדים שצריכים לגלות לא מצליחים עוברים לרמזים עבים. המתמודד שמגלה ראשון – הוא המנצח ונשאר לסיבוב הבא. המתמודד שהפסיד מפנה את מקומו למתחרה אחר
  21. מחבואים וירטואליים. אחד המשתתפים בוחר מקום להתחבא בו ושאר המשתתפים צריכים לגלות איפה זה בשאלות של כן ולא . זה יכול להיות כל מקום בעולם. עדיף אתרים מפורסמים ומקומות מצחיקים – מאחורי אחת הרגליים של מגדל אייפל, בלפיד של פסל החירות וכו'
  22. זהה את הפורום כולם מסכמים על פורום (קבוצת תמיכה של אנשים בבידוד/ חנויות בקניונים הנטושים) והמשתתף שלא יודע מה הוחלט צריך להנחות את הפורום ולשאול שאלות אופייניות להנחיית פורומים (איך אתם מרגישים היום? על איזה שינוי אתם יכולים להצביע? יש משהו שהייתם רוצים להציף בקבוצה) עד שהוא מנחש מהו הפורום. 
  23. ההמצאה כולם מחליטים יחד על מכונה חדשנית ועתידנית. המשתתף שאינו יודע מהי המכונה הוא הממציא, והוא צריך לענות על שאלות שאר המשתתפים המשחקים עיתונאים במסיבת עיתונאים לרגל השקת המכונה. לפי שאלות העיתונאים הממציא צריך לנחש מהי המכונה, ובנתיים, לאלתר.  
  24. איקסים ועיגולים כל אחד מקבל באופן חשאי תפקיד (או X או O). מספר העיגולים קטן משמעותית מהאיקסים (נגיד ביחס של 3:10). המטרה של העיגולים להרוג את כל האיקסים, ושל האיקסים להרוג את העיגולים. העיגולים יודעים מי העיגולים האחרים, האיקסים חיים בעיוורון. מוציאים להורג על ידי הצבעה, הרוב קובע. הדרך היא שכנוע. מי שהרגו אותו מכבה את הוידאו. 
  25. משחקי אימפרוביזציה. לדוגמא מתורגמן וג'יבריש. מישהו אחד מדבר בג'יבריש ומישהו אחר צריך לתרגם אותו. או סיטואציה בין זוג ומשפטים לפי הא ב.

מתודות שיתוף – מה-נשמע?

  1. ציור שיוצרים ואז מציגים.
  2. תערוכה ביתית שכל אחד מציג חפצים לפי הנחיה מסוימת או נושא.
  3. החפץ מביאים חפץ מהבית שמבטא את ההגדרה (מה שלומי, משהו שאני אוהב בבידוד, משהו טוב שקרה לי בשבוע האחרון, מישהו שאני רוצה להגיד לו תודה). 
  4. החלפת תמונות רקע בזום לפי הוראה (רקע שמבט מקום אני מעדיף להיות בו/ רקע שמבטא את מצב הרוח שלי/ רקע של משהו שהייתי עושה אם לא היה סגר) אפשר לתת לשאר המשתתפים לנחש מאיפה התמונה לפני השיתוף.
  5. סלפי יומי– בשעה קבוע, כל אחד מצםלם איפה הוא ומה הוא עושה. 
  6. אתגר הסרטון סרטון יומי שמאתגרים אחד את השני (אתגר שיווי המשקל/ אתגר ללמוד משהו חדש/ אתגר הבקבוק). 
  7. כל אחד צריך להתקשר למישהו לפי רשימה ולרשום סיכום בקבוצת ווצאפ.
  8. פיבן פרצוף מירקות חתוכים וחפצים המבטא מה שלומי

העברת תוכן

  1. מרצה אורח שיסביר אודות נושע מעניין (אקטואליה, עולם תוכן הקשור או לא לתהליך הקבוצתי). 
  2. מפגש היכרות היתולי עם קבוצה אחרת
  3. חבר.ה מביא.ה עולמו.ה כל חבר קבוצה מקבל תאריך ושעה וצריך לעשות לימוד או פעילות על נושא מתוך עולם התוכן שהוא בקיא בו ומתעניין בו. 
  4. בניית סדנת לימוד הכוללת צפייה משותפת בסרטוני הסברה, משימות להתנסות ושיתוף. 

אירועי שיא מרחוק

  1. ערב טד קבוצתי.
  2. סדנאות/ הרצאות של ההורים ושל חברים.
  3. מפגש דו קבוצתי (לימוד, היכרות, ערב תחרותי).
  4. לעשות ביחד ספורט (יוגה, פילאטיס, זומבה)
  5. מאסטר שף מרחוק, לפי דירות.  כמו הדבר האמיתי רק מרחוק בזום. בהתחלה נצפה יחד בפתיח של הסדרה כדי להיכנס לאווירה. נבחר 2-3 א.נשים שיהיו השופטים.ות של התחרות. לכל משתתפ.ת יש 15 דק' להכין 3 מנות שונות (אפשר לפי קטגוריות של נושא, או חומרים: ירקות, פמיניזם, עטלפים וכו'). לאחר ההכנה נחזור וכל אחת תציג את המנה שלה יחד עם הסבר יצירתי. בהמשך השופטים.ות יעבירו את הביקורת שלהם.ן לפי יצירתיות, נושא, ביצוע, אסתטיקה, טעם משוער וכו'. בסוף נכריז על הזוכים.ות ונעשה ארוחה משותפת בזום. 🍛🍲🍜🍝
  6. ערב דוורים וירטואלי
  7. פעילות אהבת חינם/ פרגונים אנונימיים.
  8. מלך הטריוויה
  9. קהוט.
  10. ספידייטינג
  11. תחרות ליפסינג
  12. JUST DANCE
  13. קבלת שבת
  14. חידון אימוג'י
  15. test your bond אתר שאפשר לבנות בו שאלון על עצמך ולשלוח לאחרים לענות- עד כמה אתם מכירים אותי?
  16. סיפור בהמשכים
  17. אתגר שבועי
  18. זהה את הילד בתמונה (תמונות שלהם)
  19. מוצאים אחד לשני כפילים
  20. כל אחד לוקח על עצמו אתגר שבועי ובמפגש הבא בודקים מי עמד באתגר
  21. תחרות סיימון – מתחלקים לקבוצות בכמה חדרי זום, יש מסמך משותף שבו יש רשימת מטרות/משימות ולכל אחת יש ניקוד .  לכל קבוצה יש זמן מוגבל להשיג כמה שיותר נקודות. דוגמא של קבוצת חורש כאן

כלים ייעודיים

הכלי מה הוא עושה רעיונות לפעילות
wordclouds ענן מילים (מוכן מראש) 1. מבקשים מראש מהמששתפים למלא שאלה ואז יוצרים מהתשובות שלהם תמונה של ענן מילים, יכול להיות פתיחה לסדנה.
2. אפשר לכתוב את שמות המשתתפים בענן מילים אם זו קבוצה מאוד גדולה ואז הם מוצאים את שמן ומציגים את עצמם
learning apps משחקים בסגנון לומדה 1. משחק מיון משפטים להגדרות (למשל "מין" או מגדר")- אפשר להטמיע במצגת קיו-אר קוד או לשלוח להם קישור בצ'אט. מי שפותר עושה שיתוף מסך ומסביר למה מיין כך.
2. משימות השלמת משפטים עם אופציה לבנק מילים. אחרי שעונים על הכל האתר נותן לך משוב במה הצלחת
mentimeter סקרים בזמן אמת 1. ענן מילים שמשתנה בזמן אמת
2. מתודת "מסכים לא מסכים" על סקאלה
3. דיאגרמת גשם: ranking
padlet למידה שיתופית 1. בחלוקה לחדרים יוצרים לוח משותף להציג במליאה
2. למקם את עצמך על מפה (למשל בסבב היכרות: איפה הייתי רוצה להיות עכשיו"- יכולים למקם ולהוסיף תמונה ואח"כ סבב להסביר למה)
3. לסדר ציר זמן בלמידה שיתופית בקבוצות קטנות
כלי גוגל למידה שיתופית כתיבה במסמך שיתופי
random name picker גלגל שמגריל משפט 1. פונים לחניך מסוים ומגרילים לו שאלה לדיון
2. מגרילים מי יתחיל את הסבב
3. מתאים למשחק "כל מי ש…" לפי המשפט שיוצא צריך לכבות/ להדליק מצלמה או לשתף.
DO שיח באתר של קרן רש"י קלפים לשיחה ושיתוף דיגיטליים